ابراهیمی: وقتی پرسپولیس بازی‌ساز ندارد، چطور موقعیت گل بسازد/ اکثر بازی‌های لیگ کسل‌کننده و بی‌روح است

کارشناس فوتبال در خصوص بازی‌های کسل‌کننده اکثر تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد: در دیدارهای لیگ برتر هم تیم‌ها کاملاً تدافعی به میدان می‌روند و در اکثر بازی‌ها نیز رقابتی جذاب و دیدنی مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: این دیدار اصلاً در حد و اندازه‌های لیگ برتر نبود، البته فقط این بازی نبود که هیچ هیجانی نداشت. در نیمه اول پرسپولیس فشار آورد و وقتی گل زد، عقب کشید و مس بهتر از آنها بازی کرد. پرسپولیس هنوز یک طراح و بازی‌ساز ندارد که در ساختن و خلق موقعیت، بسیار عالی پاس بدهد. مدافعان نیز هنوز هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارند و در بازی با مس هم فرصت‌هایی را به مهاجمان دادند.

وی در مورد دیدار هفته دهم پرسپولیس با ملوان تصریح کرد: ملوان تیمی ریشته‌دار است که امسال با آن تیم بزرگ دهه‌های گذشته خودش خیلی فاصله دارد و نتایج خوبی تا اینجای لیگ برتر نگرفته است. باز با این حال تیمی همچون ملوان همیشه حریف سرسختی برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس است. مطمئناً پرسپولیس مقابل این تیم در انزلی بازی سختی را پیش رو خواهد داشت.

*در زمین‌های خاکی فوتبال‌ بهتری از لیگ برتر می‌بینیم

کارشناس فوتبال در خصوص بازی‌های کسل‌کننده اکثر تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد: در سایر دیدارهای لیگ برتر هم تیم‌ها کاملاً تدافعی به میدان می‌روند و در اکثر بازی‌ها نیز رقابتی جذاب و دیدنی مشاهده نمی‌کنیم. تمام تیم برای بردهای اقتصادی و خفیف بازی می‌کنند تا بدون ارائه بازی رو به جلو بتوانند حداکثر امتیازات را به دست آوردند. سال قبل مسابقات لیگ برتر از ابتدا تا انتهایش برای تماشاگر هیچ جذابیتی نداشت، اما امسال ابتدای لیگ برخی از تیم‌ها بازی‌های زیبایی را ارائه دادند، اما با گذشت چند هفته باز هم می‌بینیم که اکثر بازی‌ها کسل‌کننده و بی‌روح هستند.

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: وقتی که بازی‌های فوتبال‌ چند دهه قبل را می‌بینید در هر بازی پر از موقعیت گل و تیم‌ها فوتبال رو به جلو را ارائه می‌دادند. اما هم اکنون در چند سال اخیر انگیزه‌ای بین بازیکنان وجود ندارد و در زمین‌های خاکی فوتبال‌های بهتری را نسبت به لیگ برتر شاهد هستیم. فوتبال ایران نسبت به سال‌های قبل خیلی ضعیف‌تر شده است و محتوایی ندارد.

*مربیان برای گرفتن یک امتیاز در خانه حریف تیمشان را ارنج می‌کنند

سرمربی اسبق تیم ملی ادامه داد: اکثر مربیان برای گرفتن یک امتیاز در خانه حریف بازیکنان‌شان را ارنج می‌کنند و در نتیجه شاهد بازی‌های صفر بر صفر، یک بر یک و یک بر صفر هستیم که هیچ برنامه و تاکتیکی در زمین پیاده نمی‌شود. در بخش بازیکنان هم در سال‌های اخیر هیچ ستاره‌ای به فوتبال ایران اضافه نشده. لژیونرها را اگر کنار بگذاریم هیچ کدام از بازیکنان لیگ برتری در اندازه‌های حضور در رقابت‌های جام جهانی نیستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه احتمال زیاد از گروه B جام جهانی به مرحله بعد صعود می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بازی انگلیس را که نخستین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر است، کنار بگذاریم در ۲ بازی بعدی مقابل آمریکا و ولز می‌توانیم با موفقیت و امتیاز از زمین خارج شویم. ولز و آمریکا آنچنان تیم‌های قدرتمندی نیستند و در بازی‌های تدارکاتی خودشان هم خیلی نتایج خوبی نگرفتند. اگر تمام بازیکنان روزشان باشد و مقابل سه تیم در گروه بازی خوبی ارائه بدهند به طور حتم از گروهمان صعود خواهیم کرد. به نظرم بتوانیم ۴ یا ۵ امتیاز از این تیم‌ها بگیریم و برای نخستین بار به مرحله یک هشتم جام جهانی صعود کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس